poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Metody ograniczania ryzyka walutowego


Metody ograniczania ryzyka walutowego:
1.            Tradycyjne
§    Klauzula pełna (w przypadku zmiany kursu walutowego w stosunku do kursu obowiązującego w dniu zawarcia kontraktu, następuje zmiana ceny)
§    Klauzula rewizji cen (eksporter ma prawo zmiany ceny w przypadku istotnej zmiany kursu walutowego
§    Hedging naturalny (struktura walutowa zobowiązań jest kształtowana w oparciu o ujemne korelacje kursów walut)
§    Opóźnianie i przyspieszanie płatności
§    Netting (celem jest właściwa identyfikacja ekspozycji kursowej)
§    Matching (polega na łączeniu transakcji tak, aby wyeliminować ryzyko kursowe)
2.            Innowacyjne
§    Derywaty (rodzaj papierów wartościowych, instrumenty finansowe, których wartość uzależniona jest od wartości innych instrumentów finansowych, zwanych instrumentami bazowymi)

3 komentarze:

  1. Jakoś nigdy się nad tym nie zastanawiałam, gdyż ja jestem tylko zwykłym użytkownikiem, który wymienia waluty. Jak zawsze najlepiej mi się to robi poprzez https://cinkciarz.pl/ czyli kantor internetowy, który moim zdaniem nie ma sobie równych w obsłudze klienta.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja się tak naprawdę tym nigdy nie interesowałem. Dla mnie najważniejsze jest to, że jak wyjeżdżam gdzieś za granicę to mogę bez najmniejszego problemu płacić w walucie obcej. Pozwala mi na to karta wielowalutowa https://www.igoriacard.com/ więc tutaj nie ma żadnych kompromisów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na tyle co ja się orientuję to ryzyko walutowe zawsze istniało i tak będzie cały czas. Chociaż mnie akurat to nie dotyczy, gdyż ja często wykonuję przelewy zagraniczne https://www.przelewy24.pl/blog/przelewy-zagraniczne-i-ich-realizacja-za-pomoca-przelewy24 już w walucie obcej. Bardzo fajna sprawa taki system.

    OdpowiedzUsuń